8 Nisan 2020 Çarşamba

Ben Bilinci


 
 
BEN Bilinci

 

İnsanın dünyaya var olması sonsuz birliğin içindedir. Varoluşun bilgisi olarak sürekli bir oluş­-bozuluş yani kozmos-kaos döngüsünün içinde olduğunu insan sezgisel dahi olsa farkındadır. Bu hissedişler insanı hiçbir şekilde rahat bırakmaz. Dünyasının kendi bedeninden başlayıp muhayyilesinin dahi ulaşamayacağı yerlerde olduğunun bilgisi ise bir şekilde kendinde kayıtlıdır. Bu gerçekliğin çatışmasını da özgürlük ve sınırlılık alanlarında sürekli olarak gidip gelerek yaşar. Dış dünyasını, iç dünyasını ilişkiler dâhilinde kurmaya uğraşır. İstekleri, merak kaygı heyecan belirsizlik kuşku sevinç gibi duygular içinde dolanıp durur. Zorunlu olarak düşünmeye itilir. Görmek tanımak bilmek ister. Kendi dünyasını yaşayacaktır. Hem bireysel olarak biricikliğini bilmek hem de ötelere gitmek hatta aşkınlığa ulaşmak itkisi benini rahat bırakmaz. Bu yarılmadan çıkan güç onu kaçınılmaz olarak yeniye, tasarımlara nihayetinde yaratıma itecektir.

Düşünmek zorundadır. Sorgulamalıdır. İstek ve iradesi sayesinde harekete geçer. Kendini, dış dünyayı kısacası yaşamı tanımak ve bilmek durumundadır. Kendine dönmeli, düşünmesini kendine çevirmelidir. Kendi yaşamını anlamlandırarak değerli kılmalıdır. Yaşamına anlam koymak düşünmektir. Bu ancak kendi kendine ve kendinden olabilir. Bu donanıma / potansiyele sahiptir. İstediği kadar bilgiye ulaşabilir. Hedefini bilmek, amacını bulmak için bilinçli olmalıdır. Hedefini bilmek düşünmektir. Bu ancak emek sarf ederek oluşturulabilir. Anlamak ise ilişkilerle mümkündür. İlişkiler düşünmektir. Şansı şudur ki, Yolun başında kendisi vardır. Her şeyden önce kendinden başlayabilir. Doğa, güdüler, alışkanlıklar nelerdir, anlamalıdır. Dış dünyada neler var, insanlar, canlılar, sistemler hakkında bilgilenmeli ve ayırtına varmalıdır. Bağ kurmak düşünmektir. İnsan ilişkilerle kendini bulur, tanır. Kavramlar vardır sadece akılda bulunan ve eğitimle ulaşılan, bu alanlara girmelidir. Kavramları bilmek düşünmektir. Eylemlerinde ise etik kurallara uymalıdır. Yaşantısının dışına kendini koyup tek tek hepsinin ayırtına vararak düşünmek ve sürecinde hepsi arasında bağı kurmak yani bütünlemekle bir bilince ulaşılır.

İnsan her an değişip dönüşmekte olana ulaşabilir mi, ‘ben’ini bilebilir mi kestiremiyorum ama gayret gösterirse ‘ben bilinci’ ile buluşabilir. Bilinç deryasından özümüze düşen Ben bilinci kendimizde ve bizden bize dir. Yani bize içkindir ve biriciktir.  Yetilerimiz ile değerlere bağlı kalarak, algılarımızı, bilgilerimizi aklımızı kullanarak olabildiğince yargısız irdeleyerek ben bilincimizi buluruz. Çatışma kaçınılmazdır. İnsanın kendini soyutlayarak düşünmesi, çözümlemesi ve yeniden toplaması ile oluşur. Yüksek değerler üzerinden en ideal değere bağlanır. Dolayısıyla bütüne bağlıdır. Değişim dönüşüm ben bilincinin bütünselliği üzerindendir. Dolayısıyla kalbe de bağlıdır. Bunların ayırdına varmak, soyutlayarak ve soyutlanarak düşünceleri kurmak ancak ben bilincinde mümkündür. Düşüncelerin kurulması kurgulanması, olanaklara bağlı kalınarak dışa çıkarılması, yani ifadeye, söze, eyleme dökülmesi ben bilincinden mümkündür. Ben bilincini oluşturabilmiş, onunla buluşabilmiş insan sadece kendi seçimlerinin özgür iradesine sahiptir. Bağımsız kararlarının sorumluluğunu alabilir. Kalbinle bağlantıda bütünlenmiştir ve eylemlerinin ifadesi, dışlaşması oradandır. Artık Ben bilinci hayatının yaşam kaynağıdır. En değerli itkisel gücüdür.

Ben’i bilecek olan bir tek Ben bilincidir. Kendini eylemlerinde açar. Zaman içinde kendini kendi üstünden büyütüp genişletecektir. İnsanın kendini gerçekleştirmesi, oluşturması ben bilinci üzerindendir. Bilinci ile sonsuz olasılıklara ulaşabilir ve yaratabilir. Ben bilincinde düşüncelerinin nüvesini bulur, anlam katarak büyür derinleşir değişip dönüşür. Ancak bu şekilde diğer bilinçlerle ilişkiye girer ve onlara dokunabilir. Başka bilinçlerle ilişkiye giren bilinç uzlaşmalar ve çatışmalar sonrasında kendine döner ve yine başka bilinçlerin önüne çıkmak üzere dönüşür. Artık tüm yapıp etmeleri bu kendi özsel bilinci üzerindendir.

İnsanın kendini bilmesi ben bilincidir. Kendine dönüp tekrar kendi üzerinden düşünmek ben bilincidir. Kendi eylemlerinden kendini tanımak ben bilincidir. Başka bilinçlerden kendini bilmek ben bilincidir. Dönüşmek, yaratmak ben bilincindendir. Sevgiyi bilmek, sevgiden dokunmak ben bilincidir.

Düşünmekle başlıyor bilmek. Bilmekle başlıyor bilinç. Düşünmek bilinçtir. Bilinç var olmaktır, varlıktır. Bilinç ben dir. Ben bilinç dir.

 

 

 

 

İris pala

Nisan 2020. Korona günleri
 
 
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder