31 Ağustos 2011 Çarşamba

CYTT ödev 1


CYTT Ödev 1



Bhagavat Gita’nın özet halini okuduktan sonra, beni en çok etkileyen bölüm olarak demek isterdim ki; ‘var olan tek şey bilinç ve evrende ki her zerreye nüfuz etmiştir. Sadece tanrı’nın uygun gördüğü eylemleri gerçekleştirmek için bir tezahürüm. Bu samimiyetle her olana teslim oluyorum. İç dış bir. Ben de bu bütündeyim. Ben O’yum.’

Ancak, hiç de böyle olmadı. Gelmek istediğim konu Dharma! Benim Dharmam??! Dharmamı bilmek, bulmak, izlemek istiyorum. Hatta belki de en geniş anlamda dharma nedir? Ben bu konuyu Bhagavat Gita’yı okumadan bilmeden önce de düşünüyordum. Bhagavat Gita’yı okudukdan sonra merak daha da içime düştü.

Ne kadar güzel, Krişna Arjuna’ya seslenmiş ve dharmasını açıklamış, zaten savaşçı olarak doğduğunu söylemiş… Zaten olayların gerçekleştiğini, ona sadece eylemi yapmanın düştüğünü belirtmiş…

Bana kimsenin bir şey söylediği falan yok, seslenen hiç yok. İçimden hiçbir ses de gelmiyor. Sadece, bazen, anlayamadığım bir şekilde, genelde durdurulamaz bir şekilde, önlenemez, beklenmedik, beni şaşırtan bir SEVİNÇ duygusu… Diyorum ki;  yoksa benim Dharmam bir sevinç kadar mı bana yakın??

Dalları yerlere kadar sarkıtan koyu renkli kirazlar

Çok sıcak bir günde serin denizin mavi ürpertisi

Onun sevinci veya üzüntüsünden geçmek

Öfke ve kırgınlıklarım

Olanla

Beyaz bir tuval

Meditasyonla kavga

Sebepsiz mutlu uyanmak

Aldığım nefesi vermenin de doğal olduğunu bilmeyi istememek

İri lezzetli pembe domatesleri mis kokulu büyük yapraklı fesleğenlerle birlikte yetiştirmek

Olmayanla

Dut ağacının altında kendini unutup sınav kapısında sınavın bittiğini şaşırarak öğrenmek

caniris@gmail.com

Dönüşmek

Yastık

‘Bedri Rahmi’nin Erik Ağacı ‘nın eriklerinden yemek

Tek bir tuvale hep birlikte bir resim yapmak

‘doğum başlamış’

Yedi yaşlı kadının kumar masasında ciddiyetle maskelenmiş mutluluklarına tanık olmak

Gece yarısı aniden uyanıp tuvalin alt kısmını krimson alizarin üst kısmını prussian blue boyamak

Seren

Tanık olmak

Canınla canından can akarcasına kucaklaşmak

Upavişta konasana

Çamurdan veli

İlk tebessüm ilk temas ayrılık acı

Olması gerektiği gibi… Demek

Annem beş yaşında piyano dersi aldırırken ilgimi piyano hocamın siyah saçlı küçük kızından ayıramamak

Kaybolmak

Dost kitapevi taksit kartını kapatmak

Annemin endişesi

Yüksel hülya duyu yeni doğan muvakkit özgürlük

Hay aksi şeytan

Bu yazı

Teslim olmak mı araştırmak mı isyan etmek izin vermek bırakmak

Virabadrasana I ince detaylarında kaybolurken bel omurunda hissedilen ince sızı

Özen

Gökkuşağı

Kafamı kurcalayan, benim en çok vaktimi alan, bu dünyada ki yolumu kaplayan benim Dharma’mın ne olabileceği konusu olsa bile, çok daha önemli bir şey söylemek istiyorum. Ve bu gerçekten beni en çok heyecanlandıran ve beni en iyi hissettiren hal. Bundan eminim;

Ben bütünüm

Ben O’yum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder